Norge landslag tapte 0-2 for Tyskland i VM-kvalik på fredag. Landslagssjef Gemma Grainger var misfornøyd med dommerens avgjørelse om å annullere Signe Gaupsets mål like før pause. Grainger ber om VAR for å unngå slike feil i fremtiden. Norge fikk store sjanser, men var ineffektive foran mål. Tyskland scoret to mål i første omgang og vant til slutt 0-2. Norge må nå ut i omspill for å nå VM i Brasil neste sommer. Landslagssjef Gemma Grainger er stolt av lagets prestasjon, men er ikke glad for å tape. Norge vil møte et lag fra C-divisjonen i første runde av omspillene. Omspillet trekkes 18. juni. Norge manglet flere profiler, inkludert kaptein Ada Hegerberg, Frida Maanum og Tuva Hansen. Sistnevnte har fått en korsbåndskade og blir ute lenge. Tyskland var det beste laget og vant fortjent. Norge avslutter VM-kvaliken på Ullevaal mot Østerrike tirsdag.
Oppsummering
Norge landslag tapte 0-2 for Tyskland i VM-kvalik
Norge landslag tapte 0-2 for Tyskland i VM-kvalik. Landslagssjef Gemma Grainger ber om VAR etter kontroversiell avgjørelse. Norge må ut i omspill for å nå VM i Brasil
Norway Hub