Norge-kampene på Folkefesten får nå en aldersgrense på 18 år. Dette kommer etter at arrangøren har hatt erfaringer med voksne som ikke overholder bestemmelsene i vergeordningen.
Hva skjedde?
Arrangøren har besluttet å innføre en aldersgrense på 18 år på Norge-kampene etter at de har hatt problemer med fest og fyll blant unge mennesker.
Hvorfor nå?
Beslutningen kommer etter at Norge spilte mot Nederland den 27. mars og tapte 2-1. Norge har nå en rekord på 1 seier, 1 uavgjort og 1 tap i sine siste tre kamper.
Neste kamp
Norge skal spille mot Portugal den 27. september. | Dato | Motstander | Resultat | | --- | --- | --- | | 2026-03-27 | Nederland | 2-1 tap |
Arrangørens begrunnelse
Arrangøren hevder at beslutningen handler om å hindre at unge mennesker eksponeres for fest og fyll. De mener at det er for høy partyfaktor på Norge-kampene og at det ikke er forsvarlig å ha en åpen sone for barn og unge.
Norway Hub